Algemeen

Wanneer kan ik mijn diensten opzeggen?

U betaalt steeds vooruit voor een bepaalde periode (meestal een jaar). Opzeggingen dienen minimaal één kalendermaand voor het verstrijken van deze periode bij ons te zijn binnen gekomen.

Hoe kan ik mijn diensten opzeggen?

U dient uw pakket per e-mail of per post op te zeggen. In deze e-mail of brief dient u te vermelden welke domeinnaam met welk pakket opgezegd dient te worden en per wanneer. Wanneer er geen bezwaren zijn zullen wij de opzegging zo spoedig mogelijk uitvoeren.

Zijn er nog andere kosten waarbij ik rekening moet houden tijdens het bestellen?

Nee, wij rekenen geen setup kosten en er zijn geen verborgen kosten. Prijzen zijn exclusief BTW tenzij anders vermeld. Zelfs het verhuizen van een domeinnaam van een andere provider naar ons toe verhuisd is gratis.

Email

Wordt mijn email ook beschermd tegen spam?

U kunt in het control panel zelf instellen op welke email accounts de filters actief moeten zijn. Indien u deze functies heeft ingesteld zal alle email wordt hierop automatisch gescand.

Kan ik mijn email via het web ook bekijken?

Ja, iedere mailbox is tevens met onze webmail applicatie te controleren. U kunt daarmee ook email versturen. Webmail houdt in dat via uw internet browser overal ter wereld uw email te controleren is. Zo kunt u op vakantie of op uw werk toch op de hoogte blijven.

Kan ik mijn mail ook doorsturen naar mijn eigen server?

Ja, echter stellen wij standaard geen secundaire mailservers in onze DNS in. Wel kunt u uw mailserver instellen om periodiek de mailbox op het domein te legen.

Kan ik na mijn bestelling direct mails ontvangen en versturen?

Nee, er is altijd een vertraging van 24 tot 48 uur na het aanvragen tot algemeen bekend is welke domeinnaam op welke server draait. U kunt dus wel al email aliassen aanmaken, maar pas wanneer de DNS gegevens bij genoeg DNS servers van andere partijen bekend zijn komt uw email op de juiste plek binnen.

Hosting

Hoe verhuis ik een .nl domein?

U heeft al een domeinnaam en wilt daarmee graag overstappen naar We Are Online. Een verstandige keuze! Het verhuizen van een domeinnaam is vaak veel eenvoudiger dan mensen denken. We hebben voor u een stappenplan gemaakt, zodat u weet wat u moet regelen en uw verhuizing snel en soepel verloopt. Bestel de verhuizing van uw domeinnaam Opzeggen huidige abbonnement en klaar maken van domein voor verhuizing Website uploaden en e-mail instellen Sinds maart 2010 heeft u voor de verhuizing van uw domeinnaam een token nodig dat bij uw domeinnaam hoort. Uw oude registrar beschikt over dit token en is verplicht u dit te verstrekken binnen vijf dagen nadat u daarom verzocht heeft.

Bij het opvragen van het token laat u uw oude registrar weten dat u een nieuwe registrar heeft. Het is verstandig de oude registrar daarbij ook te informeren wie de nieuwe registrar is en wanneer u verwacht dat de verhuizing zal worden doorgevoerd. Dit kan de afhandeling van de verhuizing versoepelen. Mocht uw oude registrar geen gehoor geven aan uw eerste verzoek om u het token aan te leveren, dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen. We Are Onlineopdracht geven uw domeinnaam te verhuizen De ontvangen token kunt u opgeven tijdens uw bestelling tot verhuizen van uw domeinnaam naar We Are Online, hierbij dient u We Are Online het token te verstrekken dat u van uw oude registrar heeft gekregen.

Zodra wij het verzoek hebben ingediend bij het SIDN, stuurt deze een bevestiging van ontvangst van de aanvraag aan de oude en de nieuwe registrar. Daarnaast stuurt het SIDN een bericht naar het e-mailadres van uw administratief contactpersoon (admin-c) met de mededeling dat wij een aanvraag tot verhuizing hebben ontvangen. De wijziging wordt na vijf dagen doorgevoerd tenzij: de oude registrar eerder zijn akkoord heeft gegeven (in dat geval zal de verhuizing eerder plaatsvinden); of de nieuwe registrar de aanvraag annuleert (in dat geval zal de verhuizing niet doorgaan). Mocht u naar aanleiding van deze procedure aanvullende vragen hebben dan verzoeken wij u contact met ons op te nemen.

Hoe kan ik inloggen op cPanel?

WeAreOnline gebruikt cPanel voor (vrijwel) alle technische taken met betrekking tot de webhosting die je afneemt. Inloggen op cPanel gaat via http://jouwdomeinnaam.nl:2083 (waarbij je ‘jouwdomeinnaam.nl’ vervangt door jouw domeinnaam). Als je naar deze pagina surft, krijg je een inlogscherm te zien.

Vul bij ‘Gebruikersnaam’ je gebruikersnaam in. Deze gebruikersnaam bestaat meestal uit de eerste 8 karakters van je domeinnaam. Voorbeelden van gebruikersnamen zijn bijvoorbeeld: hostingime en h0sty. Bij ‘Wachtwoord’ vul je jouw wachtwoord in. Let wel op: Dit wachtwoord is niet noodzakelijkerwijs gelijk aan het wachtwoord dat je gebruikt voor het klantenportaal van WeAreOnline. Vervolgens klik je op ‘Aanmelden’.

Domein

Kan ik meerdere domeinen koppelen aan mijn account?

Ja,afhankelijk van uw pakket is dit mogelijk. U kunt ons een email sturen met de gewenste domeinnaam en waar deze naar toe moet verwijzen en wij zullen deze aanvragen en forwarden.

Afhankelijk van het hosting pakket wat u heeft zijn hier kosten aan verbonden naast de registratie kosten. Het is zelfs verstandiger om op extra domeinnamen een iets verschillende website te plaatsen.

Hierdoor zien zoekmachines het als verschillende sites en niet als identiek. Zo kunt u op meerdere domeinnamen gevonden worden, omdat ze niet uit de resultaten worden gefilterd.

Mijn domeinaanvraag is nog niet compleet kan ik wel vast beginnen met bouwen?

Normaal gesproken werkt FTP op basis van domeinnaam en zolang deze nog niet verwijst naar het juiste IP adres werkt dat nog niet.

Omdat FTP gegevens uniek zijn kunt u ook bij server invullen en komt u ook op de juiste plaats uit om uw bestanden te plaatsen. Wanneer de registratie of verhuizing dan voltooid is verschijnt direct uw website.

Kan ik iedere domeinnaam registreren?

Ja, u kunt iedere domeinnaam registreren zolang deze vrij is. Alleen het gebruik van letters (a-z), cijfers (0-9) en koppeltekens (-) is toegestaan. Een domeinnaam kan niet beginnen, of eindigen met een koppelteken ‘-‘. Ook niet toegelaten zijn domeinnamen van minder dan twee (2) karakters of meer dan drieënzestig (63) karakters alsook namen met ‘-‘ op de derde en vierde positie.
Wanneer u een geldige domeinnaam heeft gevonden, dient u er op toe te zien dat deze ook voldoet aan de wettelijke voorschriften. Bij sommige extensies mag u namelijk niet de handelsnaam van iemand anders gebruiken.

Kan ik ook een domeinnaam bestellen zonder hostingpakket?

Ja, u kunt iedere domeinnaam ook alleen vastleggen. Hiermee voorkomt u dat iemand anders een domeinnaam voor uw neus wegkaapt.

U kunt eventueel later een pakket aan uw domeinnaam koppelen.

Kan ik mijn domeinnaam ook doorverwijzen naar een ander pakket DNS?

Ja, dat kan. Echter bevatten onze webhosting pakketten genoeg faciliteiten bieden voor iedere website zien wij trouwens weinig reden waarom u naar een externe url zou willen forwarden, maar het is wel mogelijk. Bij onze hosting pakketten krijgt u wel de mogelijkheid subdomeinen aan te maken die ieder een eigen directory toegewezen krijgen.

Zonder DNS doorverwijzing kunt u daar scripts plaatsen, 0-frames gebruiken of andere technieken gebruiken om op uw subdomein te laten verwijzen naar externe websites. Ook dit zonder onze support, maar het behoort eventueel wel tot de mogelijkheden ipv. een DNS doorverwijzing.

Bestelprocedure

Hoe lang duurt het voordat mijn pakket actief is?

Na ontvangst van uw bestelling maken wij direct uw pakket aan. U onvangt direct de benodigde inlog gegevens voor uw online control panel.

De domeinnaam (evt. verhuizing) wordt direct aangevraagd en wanneer alles akkoord is is uw website binnen 1 tot 2uur actief.

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt bij ons betalen met iDeal, Paypal en op rekening.